dinsdag 25 maart 2014

Oei (of wat ik de afgelopen maanden heb gelezen)

Oei. Toch nog langer niet gepost dan ik gedacht had. Hopelijk gaat dat vanaf nu verbeteren...
Ik heb ondertussen wel doorgelezen. In november vorig jaar heb ik mij bijvoorbeeld beziggehouden met  Koningin Juliana, Prins Bernhard en Greet Hofmans.

In november 2013 las ik onder andere een biografie over Walt Disney en een boek over stakingen bij de Amerikaanse tekenfilmstudio's. Bovendien las ik 'Bleek vuur' van Nabokov, waarschijnlijk het beste boek dat ik in 2013 gelezen heb.
Nog een tekenfilmboek: de biografie van Max Fleischer, geschreven door zijn zoon. Maar ook 'Marvel Comics; the Untold Story', een bewerking van Dickens' 'Christmas Carol' met Batman, 'Uit talloos veel miljoenen' van W.F. Hermans en een wandelgids door Groningen aan de hand van diezelfde Hermans.
Dit jaar begon met een maand waarin ik vooral strips las. Met als persoonlijke favoriet 'Door zonder familie', een autobiografische strip van Gerrit de Jager, de tekenaar van de familie Doorzon.
En vorige maand heb ik vooral geleende boeken gelezen. Een soort fantasy-achtig boek 'Black Opera' en de mooi getekende strips 'Bigfoot', 'De toorn van Fantomas' en het eerste deel van 'Chambres Noires' (dat niet naar het Nederlands vertaald is). Maar ook bundelingen van oude Mickey Mouse-strips en Power Man-comics. En een leer-in-stappen-Manga-tekenen-boek.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten