dinsdag 30 september 2014

Gelezen in september 2014

Omdat ik nu al weet dat ik vandaag toch niet meer iets uitlees, plaats ik vandaag al mijn tekening met de gelezen (strip)boeken van september.

Met daarop de laatste boeken die ik vorig jaar tijdens de zomervakantie in Parijs gekocht heb: Robur-le-Conquérant van Jules Verne, Genèses Apocalyptiques van Lewis Trondheim & Monsieur Crocodile a beaucoup faim van Joan Sfar. Ja, het kostte mij meer dan een jaar om die souvenirs te lezen. Maar dat geldt volgens mij ook voor Piraten van de Lage Landen. Dit boek had ik in de eerste plaats gekocht voor de prachtige illustraties van Typex bij de Slegte. Misschien heette dat toen al wel Polare, maar in ieder geval bestond de winkel toen nog. Verder heb ik twee autobiografische boeken van Chester Brown gelezen, I Never Liked You en The Playboy. Goede boeken, maar je vraagt je wel af of de auteur niet beter in therapie kan gaan. Ook nog de laatste Philemon gelezen die tekenaar Fred voor zijn dood maakte. Op een geestige manier verbindt hij dit laatste verhaal met één van zijn eerste. Maar het hoogtepunt van de maand was toch De korf van Charles Burns, het tweede deel van een hallucinerende trilogie over een jonge man die last heeft van zijn drugs en zijn (verbroken?) relatie. Het is nog allemaal niet duidelijk, maar het is fascinerend en prachtig getekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten