donderdag 26 september 2013

Gelezen in augustus 2013

Boeken en strips die ik heb gelezen in de afgelopen augustus.
Indische romans van Hella Haasse: 'Heren van de thee' en 'Sleuteloog'. Helemaal niet slecht. Maar het beste proza was deze maand was 'Allah is niet verplicht' van Ahmadou Kourouma, over een kindsoldaat die trekt door Ivoorkust, Liberia en Sierra Leone. Faforo!

Qua strips heb ik wat klassiekers gelezen (Paulus de boskabouter, kapitein Rob en de remake van Suske & Wiske: Amoras) en een aantal wat weirdere strips. Daarvan bleek de jaren '70-superheldenstrip Omega the Unknown vooral heel serieus en weinig grappig. Een tegenvaller. Van de bedenker van Howard the Duck had ik meer verwacht. Gelukkig heb ik ook de manga Dr. Slump gelezen en dat was wèl te gek: maffe verhaaltjes in hele mooie tekeningen. Misschien moet ik daar maar weer eens een deeltje van lezen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten